Kultura korporacyjna odnosi się do przekonań i zachowań, które określają, w jaki sposób pracownicy i kierownictwo firmy wchodzą w interakcje i postępują z zewnętrznymi transakcjami biznesowymi. Kultura korporacyjna kieruje tym, jak pracownicy firmy działają, czują się i myślą. Kultura korporacyjna może mieć bezpośredni wpływ na zatrudnienie, utrzymanie pracowników, współpracę, zgodność z zasadami i komunikację, a także skuteczność zarządzania zmianą. Kultura korporacyjna to także społeczne i psychologiczne środowisko organizacji. Symbolizuje wyjątkową osobowość firmy i wyraża podstawowe wartości, etykę, zachowania i przekonania organizacji.
Styl przywództwa menedżerów w organizacji zazwyczaj wskazuje na filozofię lub wartości leżące u podstaw organizacji. Zestaw postaw, wartości i standardów zachowania, który odróżnia jedną organizację od drugiej, nazywa się kulturą korporacyjną. Czym są psychologiczne i społeczne wartości środowiska organizacji? Psychologia ma kluczowe znaczenie dla miejsca pracy. Pomaga menedżerom na wszystkich szczeblach organizacji wybierać, wspierać, motywować i szkolić pracowników. Oprócz tego, że jest sposobem na zarabianie pieniędzy, firma może również promować wartości społeczne, które przynoszą korzyści innym. Wartości społeczne mogą być włączone do codziennego biznesplanu lub mogą być siłą napędową rozpoczęcia przedsięwzięcia biznesowego.
Dlaczego umiejętności interpersonalne są tak ważne w biznesie?
Silna kultura, w której członkowie zgadzają się i intensywnie dbają o wartości organizacyjne, może poprawić wyniki biznesowe. Kultura korporacyjna ma ogromny wpływ na potencjalny sukces firmy. Nie tylko to, ale wykazano, że zwycięska kultura korporacyjna poprawia poziom zaangażowania, produktywności i wydajności pracowników.